בתקופה האחרונה הרשת גועשת ורועשת על העובדה שחיפושים במובייל יניבו 22% מההכנסות מחיפוש במנועי חיפוש ב-2012. העובדה הזו צריכה להדליק נורה לכל עסק שמפרסם באינטרנט או מתכוון לעשות זאת.
גוגל וחברות ענק נוספות כמו אמזון ואיביי כבר זיהו את הטרנד הזה והן משקיעות מיליארדי דולרים כדי לשוט בשוק המובייל. עסקים שלא יכניסו את השיווק הסלולרי לארסנל שלהם ב-2012 פשוט ישארו מאחור ויהיה להם מאוד קשה להישאר בתחרות עם עסקים שיפעלו מוקדם.
במאמר הזה אני רוצה לתת 3 טיפים קריטיים לכל מי שמפרסם בגוגל כבר היום ומתכנן להוסיף את הפרסום הסלולרי (מובייל) לפרסום שלו .
טיפ 1 - הפרדה בין סוגי התעבורה בקמפיינים שלכם:
הרבה מפרסמים לא נותנים תשומת לב להפרדה בין סוגי ההתקנים בקמפיינים שלהם ופשוט מסמנים את כל סוגי ההתקנים באותו קמפיין. הייתה תקופה שגם אני הייתי חוטא בזה ומסמן את כל ההתקנים (מחשבים שולחניים, התקנים ניידים וטאבלטים) בקמפיינים, אבל לא עוד!
לא משנה אם אתם מנהלי קמפיינים או בעלי עסק שמפרסמים בעצמכם, חשוב מאוד ואפילו קריטי לעשות הפרדה מלאה בין סוגי ההתקנים בקמפיינים שלכם כבר היום. צריך להקים קמפיין נפרד למחשבים שולחניים וקמפיין נפרד להתקנים ניידים. לאחרונה גוגל הוסיפו את האפשרות לבחור גם טאבלטים ולכן ההפרדה תהיה - מחשבים שולחניים, התקנים ניידים וטאבלטים.
גישה זו תיתן לכם את הכוח לבנות קמפיינים סלולריים (מובייל) ממוקדים עם יכולת אופטימיזציה מאוד גבוהה.
טיפ 2 - להבין את ההתנהגות של מחפשי מובייל:
כשאדם מחפש בטלפון הסלולרי שלו "ראוטר אלחוטי" יכולה להיות להם כוונה שונה לגמרי מאדם שמחפש את אותו מונח במחשב שולחני.
יתכן שהאדם שמבצע את החיפוש בסלולרי שלו מחפש את המקום הקרוב ביותר לקנות ראוטר אלחוטי, או שהוא נמצא כרגע בחנות והוא רוצה לעשות השוואת מחירים מהירה ממש לפני שהוא קונה. לעומת זאת יתכן שהאדם שמחפש "ראוטר אלחוטי" במחשב הביתי שלו נמצא רק בתחילת תהליך החיפוש שלו, הוא רוצה לדעת מה זה ראוטר אלחוטי, האם זה טוב בשבילו ולא נמצא במצב קניה.
מחקר חדש של גוגל מראה שאנשים שמחפשים דרך המכשיר הסלולרי שלהם (מחפשי מובייל) נמצאים הרבה יותר עמוק במשפך הקניה. מה זה אומר בשבילנו המפרסמים? זה אומר שאנחנו צריכים לחשוב טוב באילו מילות חיפוש להשתמש בקמפיינים הסלולריים שלנו ולאיזה דף נחיתה נשלח את הגולשים האלו.
נכון, זה דורש יותר עבודה ויותר זמן, אבל מניסיון אני יכול להגיד לכם שההחזר על ההשקעה (ROI) שווה את כל ההשקעה הזו.
אני מציע לכם לפתוח טבלת אקסל עם שלוש עמודות. עמודה אחת למילות החיפוש, עמודה אחת להתקנים שולחניים ועמודה אחת להתקנים ניידים.
ליד על מילת חיפוש תרשמו בעמודות של ההתקנים השולחניים והניידים את כוונת הגולש לדעתכם (מחקר, השוואת מחירים, קניה).
בוא נראה כמה דוגמאות:
המילה ראוטר אלחוטי: התקן שולחני - מחקר, התקן סלולרי - קניה
המילה מחירי ראוטרים אלחוטיים: התקן שולחני - השוואה, סלולרי - קניה
ברגע שתהיה לכם רשימה מלאה של מילות החיפוש ושל כוונת הגולש, תוכלו להחליט לאיזה קמפיין תלך כל מילת חיפוש וכמו כן לאיזה דף נחיתה (רגיל או סלולרי) תלך כל מילת חיפוש.
טיפ 3 - אופטימיזציה של דפי נחיתה סלולריים
לבנות דף נחיתה שמותאם לסלולר חשוב מאוד, אבל זה לא מספיק. חייבים לוודא שדף הנחיתה מותאם לפעולות שנרצה שמחפשי המובייל ולחויית הגלישה שלהם. אנחנו רוצים לעשות לגולש הסלולרי חיים כמה שיותר קלים.
זה אומר שכל הכפתורים בדף יכילו קריאה ברורה לפעולה ויהיו גדולים וברורים מבלי שהגולש יצטרך לעשות זום או לגלול. כמו כן חשוב שמספר הטלפון יהיה במקום בולט וקל להקלקה. אופציית ה-Click to Call היא אחת התכונות המדהימות ביותר בשיווק סלולרי וחשוב שננצל אותה כראוי.
במאמרים הקרובים אני אכנס יותר לעומק על הדרכים לבנות קמפיינים סלולריים מנצחים, אחשוף שיטות להכפיל ואפילו לשלש את החזר ההשקעה שלכם מהפרסום ועוד. שווה לחכות!
אם תיישמו את הטיפים שנתתי כאן, שנת 2012 תהיה השנה שבה ההכנסות שלכם מהפרסום במובייל יגדלו בצורה דרסטית.
שיהיה לכם בהצלחה
ג'קי וידל (Jack Vidal) הוא מומחה בינלאומי לשיווק באינטרנט, קידום אתרים וקידום ממומן בגוגל (Google Adwords Certified Professional).